S novým generálnym riaditeľom spol. METRO Cash & Carry SR a MAKRO Cash & Carry ČR Guillaumom Chênom sme sa zhovárali o raste spoločnosti i rozvoji služieb pre jej zákazníkov.
Guillaume Chêne: Naším poslaním je byť partnerom pre nezávislých podnikateľov. Pred piatimi rokmi sme odštartovali zmeny s cieľom stať sa multikanálovým veľkoobchodných predajcom a partnerom malých a stredných podnikov. Mojou ambíciou je pokračovať v tejto ceste a zabezpečiť, aby sme každý deň pokročili o krok ďalej v chápaní potrieb našich zákazníkov a dynamicky sa im prispôsobovali. Z hľadiska celkového prístupu vidím dve hlavné oblasti, na ktoré sa zameriame. Po prvé chceme byť partnerom číslo jeden pre nezávislých podnikateľov a po druhé musí byť náš zákazník pánom svojho času, pretože práve čas je pre našich klientov extrémne dôležitý.
Guillaume Chêne: Potenciál napredovať a vyvíjať sa je tu stále. Zákazníci napríklad čoraz viac obľubujú alternatívy k tradičnému modelu cash & carry, budúcnosť veľkoobchodu preto vidíme v rozvozovom, online predaji a priamej komunikácii zákazníkov s obchodnými zástupcami. Tí im okrem nášho tovaru sprostredkúvajú aj služby, ktorých cieľom je rozvíjať podnikanie našich klientov a pomáhať im. Toto sú oblasti, v ktorých sme už niekoľko rokov veľmi aktívni a prispôsobujeme našu ponuku a služby potrebám zákazníkov. Dobrú odozvu sme zaznamenali aj od veľkých klientov, predovšetkým veľkých hotelov, ktorým sa individuálne venuje špeciálny „key account“ tím.
Guillaume Chêne: Ako som už spomínal, vykročili sme na cestu rozvoja multikanálového prístupu a prispôsobovania sa potrebám zákazníkov. No potenciál tu ešte zďaleka nie je vyčerpaný. Dnes napríklad vieme celým zákazníckym skupinám ušiť na mieru zaujímavé ponuky na základe ich nákupného správania. V dohľadnom čase sa tento koncept chystáme posunúť z úrovne segmentov až na jednotlivých zákazníkov. Poznáme ich zvyky a tak sa budeme snažiť im uľahčiť prístup k obľúbenému sortimentu a pripraviť atraktívne cenové akcie. V oblasti cash&carry zas pripravujeme modifikovaný predajný koncept, ktorým sa prispôsobíme potrebám zákazníkov na strednom Slovensku. Viac prezradíme už o niekoľko týždňov.
Guillaume Chêne: Našich zákazníkov berieme ako partnerov, počúvame ich, implementujeme to, čo od nás očakávajú. Nejde tu iba o predaj tovaru, ale o to, aby u nás pod jednou strechou našli ucelenú ponuku šitú na mieru potrebám malých a stredných podnikov. To sa nám darí aj vďaka rôznym školiacim programom zameraným na chod maloobchodnej prevádzky, návrhom optimálneho rozloženia tovaru, plánogramom predajnej plochy, v segmente Horeca prostredníctvom kuchárskych tréningov. Nedávno sme napríklad začali prevádzkovateľov školských jedální trénovať v príprave talianskej kuchyne. V súčasnosti sa naši špecialisti zameriavajú aj na podporu a vzdelávanie obchodníkov v oblasti HACCP.
Guillaume Chêne: Súťaž METRO Dobrý podnikateľ 2014 stopercentne zodpovedá nášmu poslaniu stať sa šampiónom a silným partnerom nezávislého podnikania. Chceme sprostredkovať malým a stredným podnikom uznanie a zviditeľnenie, ktoré si zaslúžia, no väčšinou nemajú. Vedeli ste, že malé a stredné podniky tvoria až 71% všetkých slovenských firiem, vytvárajú 62% všetkých pracovných miest a generujú 55% z celkových tržieb podnikateľov? Sú to lokálni hrdinovia, ktorých aktivity a úsilie rozprávajú úžasné príbehy a my chceme, aby tieto príbehy boli vypočuté. Sú tiež skvelou inšpiráciou pre prípadných nasledovníkov. Merným kritériom súťaže preto nie sú ekonomické výsledky, ale to, čo podnikatelia robia popri svojich každodenných povinnostiach navyše pre svoje okolie.
Autor: redakcia
Foto. METRO