Späť

OBCHODNÍK ROKA 2015: Absolútnym víťazom je po tretíkrát Martinus

Štvrtok, 28.4. 2016, 00:08

Absolútnym víťazom a držiteľom titulu MasterCard Obchodník roka 2015 sa stal, rovnako ako v predošlých dvoch rokoch, Martinus. Ten bol tiež ocenený v rámci odborovej kategórie ako MasterCard Obchodník s knihami 2015. Medzi ďalších víťazov odborových kategórií patrí Lidl Slovenská republika, dm drogerie markt, Deichmann, Sportisimo, NAY Elektrodom, HORNBACH, IKEA a alza.sk. Víťaza v kategórii MasterCard Cena verejnosti 2015 vybrali zákazníci hlasovaním na internete a prostredníctvom SMS. Najviac hlasov získal rovnako ako vlani Lidl Slovenská republika.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

„Už tretí rok oceňujeme obchodníkov na slovenskom trhu a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo dobré vzťahy so zákazníkmi. A práve spotrebitelia rozhodujú o víťazstve predajcov v jednotlivých kategóriách maloobchodu, čo odráža ich vlastné skúsenosti,“ hovorí Josef Machala, Loyalty Leader Czech and Slovakia, MasterCard.

Absolútny víťaz

Absolútnym víťazomocenenia sa stala, rovnako ako v predošlých dvoch rokoch, spoločnosť Martinus. Ľudia najviac oceňovali hlavne skladbu sortimentu spoločnosti aj ostatné parametre predajní. Reťazec vykazuje aj vysokú mieru lojality a dôvery zákazníkov. Na druhom mieste sa v kategórii Absolútny víťaz presadila dm drogerie markt a na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Panta Rhei.

Odborové kategórie

Cenu v kategórii MasterCard Obchodník s potravinami 2015 vyhral vďaka vysokej dôvere zákazníkov a vysokej kvalite tovaru Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.

Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s drogériou a parfumériou 2015 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie 101 DROGERIE. Oceňovanými charakteristikami dm drogerie markt sú predovšetkým skladba sortimentu a kvalita.

Ocenenie v kategórii MasterCard Obchodník s odevmi 2015 vyhrala spoločnosť Deichmann, na druhom mieste sa umiestnil Baťa a na treťom H&M. Deichmann boduje hlavne vysokou lojalitou zákazníkov.

Víťazom v kategórii MasterCard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2015 sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil víťaz minulého ročníka Exisport a na treťom mieste SportsDirect.

Víťazom kategórie MasterCard Obchodník s elektronikou 2015  sa opäť stal NAY elektrodom, na druhom mieste skončilo Okay a na treťom mieste Datart. NAY elektrodom je medzi zákazníkmi veľmi známy a tí sú k nemu lojálni.

Cenu MasterCard Obchodník s knihami 2015 získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom bux.sk/MEDIA KLUB. Martinus obhájil svoje víťazstvo z roku 2013 a 2014, oceňovanými charakteristikami spoločnosti sú predovšetkým skladba a kvalita sortimentu.

 Víťazom v kategórii MasterCard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2015 sa stal HORNBACH, na druhom mieste Merkury Market, na treťom mieste Mountfield. HORNBACH sa u zákazníkov teší hlavne vysokej dôvere.

 Cenu MasterCard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2015 získala opäť IKEA. Na druhom mieste je JYSK a tretí sa umiestnil Merkury Market. Na predajni IKEA oceňujú zákazníci pestrú skladbu sortimentu, zároveň k nej prejavujú vysokú dôveru a lojalitu.

 Cenu MasterCard Internetový obchodník 2015 získal už tretíkrát portál alza.sk, na druhom mieste sa umiestnil mall.sk a na treťom hej.sk. Zákazníci portálu alza.sk pozitívne vnímajú kvalitu aj skladbu ponúkaného sortimentu a voči obchodu sú lojálni.

Ocenenie zákazníkov – Cena verejnosti

V kategórii MasterCard Cena verejnosti 2015 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich dvoch rokoch.Prvé miesto jej zabezpečilo 46 096 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 31 555 hlasmi a Martinus s 29 194 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a SMS správ od 18. januára do 18. marca 2016. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 87 758 ľudí, a to je takmer o 20 tisíc hlasujúcich viac oproti minulému roku. 75 361 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 12 397 ich poslalo súťažnú SMS. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 530 349 platných hlasov.

Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa uskutočnilo 26. apríla 2016 v rámci konferencie European Retail Summit v Bratislave.

--------------------------------------------------------

Zdroj/Foto: MasterCard

retailweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031