Späť

Sociálne médiá majú vplyv na rozhodovanie spotrebiteľov, ako ovplyvniť sociálny buzz?

Streda, 4.12. 2013, 09:29

Obsah sociálnych médií, ktorý tvoria užívatelia vplýva v súčasnosti čoraz viac na nákupné rozhodovanie spotrebiteľov. Na webe totiž vzniká buzz, ktorý firmy nedokážu úplne riadiť a v rukách ho majú viacej reálni užívatelia cez zdieľanie svojich skúsenosti a názorov na firmy a ich produkty.

Firmám už preto nestačí iba sledovať tok konverzácii v on-line prostredí, ale mali by čím skôr porozumieť aj súčasnému status quo svojej značky v sociálnych médiách. To, ako sú vybrané telekomunikačné firmy  vnímané užívateľmi na webe ukazuje komplexná analýza sociálnych médií uskutočnená spoločnosťou GfK Slovakia.  

Telekomunikačné firmy by si mali dávať pozor na sociálne siete. Generujú o nich najviac buzzu. Za použitia 360 stupňovej analýzy sa monitorovali a analyzovali príspevky a diskusie nielen na najväčších sociálnych sieťach, ale web sa skúmal v jeho plnej hĺbke. Podrobnou analýzou prešli taktiež fóra, videá, blogy, e- commerce a weby, kde sa nachádzali zmienky o telekomunikačných firmách, ktoré sa zúčastnili prieskumu. 

Štúdia ukázala, že telekomunikačné firmy by sa mali zamerať predovšetkým na monitoring a analýzu príspevkov na sociálnych sieťach. Tie sú totiž najfrekventovanejším miestom a užívatelia tu generujú najviac názorov a skúseností na ich adresu.

"Sledované príspevky boli monitorované aj podľa toho, či ich vytvorili reálni používatelia alebo samotné firmy prípadne média. V priemere väčšinu celkového objemu konverzácií a príspevkov tvorí obsah generovaný užívateľmi, no existujú však nečakane veľké rozdiely medzi podielom príspevkov u jednotlivých operátorov, ktoré nezodpovedajú ich postaveniu na trhu", upresňuje Július Filo,Technology Sector Leader CZ&SK zo spoločnosti GfK Slovakia.

O čom ľudia najviac diskutujú?

Značky operátorov a ich podporné aktivity patria medzi top témy, ktoré ľudia najviac preberajú na webe a podiel ich buzzu tvorí viac ako tretinu zo  všetkých diskusií. Ľudia tiež radi zdieľajú svoje skúsenosti so zákazníckym servisom operátorov a zhruba jeden z piatich príspevkov sa týkal práve tejto oblasti.

V priemere tri z piatich príspevkov o telekomunikačných spoločnostiach nie sú pozitívne

U viacerých telekomunikačných spoločností bol zaznamenaný významný podiel negatívnych príspevkov a v priemere 60 percent komentárov nebolo pozitívnych. Negatívny buzz šíria takmer výlučne skutoční užívatelia.

"Hoci význam sociálnych médií rastie, bude pre firmy stále náročnejšia cielená komunikácia značky. Napriek tomu všetkému, bude možné diskusie a konverzácie na internete podporovať a určitým spôsobom aj ich riadiť. Za týmto účelom musia firmy realizovať komplexné analýzy postojov a názorov na ich značky, ktoré sa objavujú na internete. GfK so svojimi novými nástrojmi na analýzu sociálnych médií dokáže klientom pomôcť analyzovať a interpretovať veľké množstvo informácií z najrôznejších platforiem", uzatvára Július Filo.

O prieskume

GfK Slovakia realizovala v roku 2013 unikátnu multiklientskú štúdiu, za použitia nástroja Social Media Intelligence, ktorý skúmal generovaný obsah v on-line prostredí o vybraných telekomunikačných spoločnostiach na Slovensku.

Unikátna štúdia Social Media Intelligence skúmala generovaný obsah v on-line prostredí o vybraných telekomunikačných spoločnostiach na Slovensku. Do úvahy sa nebrali len príspevky uverejnené na najväčších sociálnych sieťach, ale web sa skúmal v jeho plnej hĺbke. Podrobnou analýzou prešli aj fóra, videá, blogy, e- commerce a weby a zároveň sa zohľadňovali aj lokálne špecifiká skúmanej oblasti. Sledovali sa nielen najnovšie zmienky na webe, ale monitorovali sa aj staršie, často krát relevantnejšie informácie o firmách a ich značkách.

Zdroj: Gfk

retailweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031