Späť

Plzeňský Prazdroj investuje do rozšírenia výrobnej kapacity

Štvrtok, 5.7. 2018, 00:27

Na Slovensku dokonca v minulom roku stúpol predaj piva Pilsner Urquell o 14%. Značke sa mimoriadne darí nielen v Čechách a na Slovensku, ale aj v ďalších exportných krajinách, preto Plzeňský Prazdroj zvyšuje výrobu prémiového ležiaka. Pivovar investoval do nových technológií celkovo takmer 10,88 milióna € a výrobnú kapacitu prémiového zlatého moku vďaka nim rozširuje takmer o tretinu, na viac ako 88-tisíc hektolitrov, respektíve 3,5 milióna hektolitrov ročne.

Len v minulom roku vzrástol predaj originálneho plzenského ležiaka v Česku o viac ako 7 percent, v zahraničí ho ľudia prvýkrát vypili cez jeden milión hektolitrov. Nová investícia umožní Prazdroju zároveň zvýšiť export na nové trhy, najmä v Ázii.

Väčšia časť (cca 6,2 milióna eur) z celkovej investície takmer 10,88 milióna €, smerovala do rozšírenia varne. Jej súčasťou je nová vystieracia nádoba, dva medené rmutovacie kotly, scedzovacia kaďa a mladinový kotol. Zvyšok peňazí bol využitý na nákup a inštaláciu nových desiatich cylindrokónických tankov, v ktorých bude Pilsner Urquell kvasiť a zrieť.

Pre investíciu sa Plzeňský Prazdroj rozhodol na jar minulého roka, teda v čase prevzatia japonskou pivovarníckou spoločnosťou Asahi. „Nový akcionár nám dal plnú podporu. Jeho zámerom je posilňovať predaj najsilnejších značiek. Pilsner Urquell je našou vlajkovou značkou a dopyt po nej stále rastie. Práce sa začali na jeseň minulého roka a boli dokončené koncom tohtoročného apríla. V súčasnosti začíname s plnou výrobou," komentuje generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Grant Liversage. Nové varne pri slávnostnom otvorení 18. júna požehnal plzenský biskup Tomáš Holub.

 „Pilsner Urquell sa teší silnému rastu ako na Slovensku, tak aj na našich tradičných európskych trhoch a v Ázii. V rámci Európy výrazný rast zaznamenávame i v Škandinávii a na Balkáne, pretože spotrebitelia tam tento slávny český ležiak obdivujú. V Ázii sme od apríla zahájili pravidelný vývoz do Číny a naša materská spoločnosť Asahi začala budovať značku na jej domácom japonskom trhu. Naším cieľom je, aby značka rástla postupne, zaistiť dokonalú kvalitu servisu a chuťových skúseností s ňou a vysvetliť príbeh značky. Preto spolupracujeme s Asahi a ďalšími miestnymi partnermi, aby sme starostlivo vybrali reštaurácie, kde bude náš ležiak k dispozícii," uvádza marketingový riaditeľ Plzeňského Prazdroja Grant McKenzie.

Plzeňský Prazdroj naposledy rozširoval varňu v roku 2004, kedy do zvýšenia výroby investoval podobnú sumu ako tento rok. Cylindrokonické tanky používa od roku 1993, kedy zaobstaral prvých 48 nádob pre hlavné kvasenie a 56 tankov pre zrenie. Historická varňa Plzeňského Prazdroja z 19. storočia bola v roku 2008 zrekonštruovaná do pôvodnej podoby a teraz je súčasťou prehliadkovej trasy pivovaru.

Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko

retail, retailweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031