Späť

GeoPost za rok 2016: 6,2 miliárd eur tržieb

Streda, 8.3. 2017, 21:08

GeoPost pokračuje v raste, keď jeho tržby za minulý rok dosiahli hodnotu 6,2 miliárd eur, čo predstavuje zvýšenie o 8,6 % (až 9,3 % na porovnateľnom základe). Tento výkon bol v porovnaní s rokom 2015 podporovaný zvýšením objemu (až 9,4 %), keďže celkové množstvo balíkov doručených po celom svete dosiahlo 1,1 miliardy.

Vďaka výsledkom silného rastu si GeoPost prostredníctvom svojej medzinárodnej siete DPDGroup upevnil 2. miesto na európskom trhu CEP (Courier Express Parcel):

• Významnou prítomnosťou na všetkých kľúčových trhoch Európy, keď skupina DPDgroup vykázala silnú predajnú výkonnosť, a to najmä v Spojenom kráľovstve[1] (až 13,2 %), Francúzsku (až 10,8 %), Španielsku (až 10 %), v krajinách Beneluxu (až 9,2 %), Nemecku (až 7,8 %) a Poľsku1 (až 7,2 %).

• S nárastom objemu o 21,8 % je DPDgroup aj naďalej najdynamickejším európskym hráčom, pokiaľ ide o rast činnosti BtoC; v dôsledku toho viac ako 36 % objemov skupiny DPDgroup pochádza teraz z BtoC.

• Ďalším faktorom rastu v prospech DPDgroup je zvýšenie vnútroeurópskych objemov o 13,1 %, pričom si skupina udržuje svoju pozíciu jednotky v tomto segmente vďaka najväčšej európskej cestnej sieti doručovania.

GeoPost je obchodná jednotka Le Groupe La Poste's Express Parcels, čo predstavuje až 26 % oznámených tržieb 23 294 miliárd € za rok 2016.

Rok vonkajšieho rastu

Spoločnosť pokračovala v roku 2016 vo svojej stratégii vonkajšieho rastu veľkým množstvom investícií:

• V januári 2016 akvizíciou ešte nevlastneného 50 % podielu v spoločnosti DPD Rusko, ktorá pôsobí v Rusku, Kazachstane a Bielorusku;

• V marci 2016 akvizícia ešte nevlastneného 40 % podielu britského prevádzkovateľa  wnDirect, ktorý sa špecializuje na podporu prevádzkovateľov elektronického obchodu v ich medzinárodnom raste.

• V júli 2016 100 % firmy Biologistic – jedného z hlavných hráčov v preprave zdravotníckych a farmaceutických prípravkov v podmienkach s regulovanou teplotou vo Francúzsku;

• V októbri 2016 100 % firmy DPD Zeitfracht, vlastní teda 100 % DPD franšízovej siete v Nemecku ku koncu roka 2016;

• V decembri 2016 akvizícia 60 % v JadLogu – dvojke na trhu expresných zásielok v Brazílii;

• Akvizícia v januári 2017 – GeoPost získal menšinový podiel 37,5% BRT, vedúceho hráča na talianskom trhu expresných zásielok.

GeoPost si tiež kladie za cieľ pokračovať vo svojom rozvoji v Rusku a v decembri 2016 požiadal ruské orgány pre hospodársku súťaž o povolenie fúzie svojej dcérskej spoločnosti DPD Rusko a SPSR Express.

DPDgroup – hlavný hráč v cezhraničnom elektronickom obchode

Každý druhý Európan už uskutočnil online obchod na zahraničnej webovej stránke. Z toho 69 % nakupovalo na zahraničnej webovej stránke lokalizovanej v Európe (33 % v Spojenom kráľovstve,  39 % v susedných krajinách) a 66 % na stránke lokalizovanej mimo Európy (40 % v Číne a 34 % v USA)[2].

Okrem toho, že sa DPDgroup stala jednotkou v cestnej preprave v Európe, vyvinula aj ďalšie unikátne a plynulé služby v rámci svojej siete:

Pickup: sieť viac ako 28 000 „parcel shopov“ 23 krajinách. „Parcel shopy“ si upevňujú pozíciu v priazni zákazníkov prevádzkovateľov elektronického obchodu v Európe. Pre 16 % z nich ide o druhú najobľúbenejšiu možnosť doručenia, pričom 52 % uviedlo, že ju využijú aj v budúcnosti, čo predstavuje významný rastový potenciál.

Predict: so svojou prítomnosťou v 20 krajinách je Predict unikátnou interaktívnou doručovacou službou, ktorá garantuje doručenie domov v rámci 1-hodinového časového rozpätia. Predict ponúka aj možnosť presunúť doručenie na iný deň alebo na iné miesto: na inú adresu, k susedovi alebo do miesta Pickup podľa výberu.

DPDgroup, hráč v čele  inovácií

Sústavne inovuje ponuku a množstvo služieb, ich väčší výber a lepšie podmienky, a to

• rozvojom charakteristických služieb: DPDgroup vyvinula riešenie zásielok so správcami domov (Mister Pasha v DPD Francúzsko), s doručením po predchádzajúcej dohode s presne určeným časovým rozpätím v rámci služby Precise v Spojenom kráľovstve a v rámci Chrono Rendez-vous vo Francúzsku;

• zameraním sa na konkrétne trhy službami, ako je doručenie v ten istý deň (SEUR Now v Madride a Barcelone) a doručovanie potravinárskych výrobkov (SEUR Frio v Španielsku, ChronoFresh vo Francúzsku, DPD Food v Spojenom kráľovstve a Nemecku).

O DPDgroup

DPDgroup je druhou najväčšou medzinárodnou sieťou doručovania zásielok v Európe. DPDgroup spája inovatívne technológie a znalosť miestneho prostredia v snahe o poskytovanie jednoduchých, flexibilných služieb tak pre zasielateľov, ak aj pre príjemcov. Zavedením služby Predict skupina stanovila nové štandardy tým, že zákazníkov umiestnila do stredobodu procesu doručovania.

S počtom viac ako 60 000 odborníkov na doručovanie a so sieťou viac ako 28 000 miest pick-up doručuje DPDgroup každodenne 4 milióny balíkov do 230 krajín a území prostredníctvom svojich pobočiek DPD, Chronopost a SEUR.

DPDgroup je doručovacou sieťou spoločnosti GeoPost, ktorá oznámila tržby 6,2 miliárd € za rok 2016. GeoPost je holdingová spoločnosť, ktorú vlastní Le Groupe La Poste.



[1] Pri konštantnom výmennom kurze

[2] E-shopper Barometer – prieskum Kantar TNS pre DPDgroup

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930